هنرستان غیر انتفاعی دخترانه نخبگان

از آسمان آمدی که رسالتی بود تو را و رسالتت گام های کمال من بود پس دست های ذهن خام مرا گرفتی و بردی مرا در راه تا بنوشم از چشمه های معرفت ، رودهای زیبایی و دریاهای دانستن ، پس دست های مهربان مادرانه ات را سقفی ساختی بر سرم تا بیاسایم از گزند آفتاب و طوفان و چون راه را شناختم تو بالهایت را گشودی و سفر آغاز کردی که از آسمان تو را خواستند .


خدایا ! آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم شهامتی که تغییر دهم آنچه را که می توانم و دانشی که تفاوت این دو را بدانم

هنرستان غیر انتفاعی دخترانه نخبگان

اهميت اردوهاي مطالعاتي در مدرسه


در اين بخش قصد داريم نكاتي از اهميت اردوهاي مطالعاتي در تابستان را برشماريم.

1) حذف عوامل حواس پرتي: در محيط مدرسه مطالعه كردن به علت دوري از عوامل حواس پرتي، از اهميت بالايي برخوردار است. معمولاً دانش‌آموزان به هنگام مطالعه به هر موضوعي فكر مي‌كنند به‌جز مطالعه؛ كه در محيط مناسب و آموزشي مدرسه اين عوامل مزاحم، حذف مي‌شوند.

2) امكان رفع اشكال: مطمئناً وجود اشكال و پرسش در زمان مطالعه در ذهن دانش‌آموز علاوه بر كم كردن سرعت مطالعاتي در هر آيتم، آيتم‌هاي ديگر را تحت تأثير قرار مي دهد. لذا اگر دانش‌آموز در يك محيط آموزشي با دانش‌آموزان ديگر به مطالعه بپردازد امكان رفع اشكال فراهم مي‌شود و مشكلات اشاره شده به‌وجود نمي‌آيند.

3) عادت به رعايت زمان‌بندي واحدهاي مطالعه: يكي از مهم‌ترين مشكلات­دانش‌آموزان عادت نداشتن به رعايت زمان‌بندي و برنامه‌ريزي واحد هاي درسي مي باشد. كه با حضور در اردو داوطلب ياد مي گيرد كه چگونه خود را ملزم به رعايت اين اصل مهم كند .

4) تنظيم ساعت بيداري و خواب: دانش‌آموزان بايد حساسيت خاصي روي تنظيم ساعت بيدار شدن و خواب خود داشته باشند، يك فرد كنكوري بايد بداند كه با داشتن خواب مناسب در شب و زود بيدار شدن مي‌تواند بازدهي مطالعه‌ي خود را افزايش دهد كه اردوي مطالعاتي مي‌تواند اين موضوع را بهبود ببخشد.

5) رعايت شرايط صحيح مطالعه: مطالعه‌ي درست و صحيح، طبيعتاً داراي يك سري شرايط و قواعد مي‌باشد. در زمان اردو دانش‌آموز ياد مي گيرد كه چگونه مطالعه‌ي خود را تابع اين شرايط و قواعد كند.

6) افزايش انگيزه: آگاهي داشتن و ديدن نحوه مطالعه دانش آموزان در اردو مي تواند در فرد كنكوري انگيزه و حس رقابت سالم را بالا ببرد كه اين مسئله مي تواند باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس در فرد مي شود.

در نتيجه دانش‌آموزان با حضور در اردوي مطالعاتي چگونه درس خواندن، تست زدن، عادت كردن به روزي 10 ساعت درس خواندن، عادت كردن به مطالعه‌ي مداوم، فرا گرفتن اصول برنامه‌ريزي، برنامه محوري كردن خود و در نهايت كنكوري كار كردن را ياد مي‌گيرند و از همه مهم‌تر وقوع همه‌ي اين رويدادها در فصل تابستان، دلگرمي و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌اي به دانش‌آموز مي‌دهد و دانش‌آموز تابستان خود را با يك جمع‌بندي مناسب و اصولي پشت سر مي‌گذارد و آماده براي فصل پائيز و ادامه‌ي كار مي‌شود.